3.1.3 Wat mag het kosten?
Middelen
Voor de komende vier is 150.000 euro per jaar beschikbaar gesteld voor het programma binnenstad. Daarnaast is voor de komende drie jaar 300.000 euro (naast 300.000 euro vanuit Stadstoezicht) per jaar beschikbaar gesteld voor de driejarige pilot 2 uur gratis parkeren. Daarnaast zal actief worden ingezet om nieuwe subsidiemogelijkheden aan te boren.
Naast de reeds beschikbare middelen voor het programma binnenstad is er extra budget nodig voor spoor 1: Compacter centrum en aantrekkelijke binnenstadskwartieren. Binnen dit spoor worden diverse grootschalige fysieke projecten ontwikkeld die de nodige voorbereiding vragen, zoals de Stadskade en de transformatiemilieus. Voor deze planvoorbereiding is een aanvullende budget van 150.000 euro benodigd. Voor de daadwerkelijke uitvoering van deze projecten is de reserve Centrumspaarfonds beschikbaar.
Programma Binnenstad | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | ||||
Programmabudget | 450 | 450 | 450 | 150 |
Bedragen * 1.000 euro
Verdeling middelen 2019-2022
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | ||
Programmabudget binnenstad | Pilot 2 uur gratis parkeren | 300 | 300 | 300 | |
Inspanningen | 50 | 60 | 60 | 60 | |
Communicatie & Marketing | 60 | 50 | 50 | 50 | |
Nog niet van dekking voorzien | Programmamonitoring & organisatie | 40 | 40 150 | 40 150 | 40 150 |
Totaal | 450 | 600 | 600 | 300 |
Bedragen * 1.000 euro
Regulier budget en kapitaaldiensturen
Projecten die geïnitieerd worden door Uitvoering Fysiek (Groen, water, riolering en openbare ruimte) en die een bijdrage leveren aan het programma Binnenstad worden (grotendeels) gefinancierd via reguliere budgetten. Indien een project met een extra impuls extra bijdraagt aan de programmadoelstellingen en waarvoor geen middelen uit reguliere budgetten of subsidies zijn, dan zal een bijdrage uit de programmabegroting overwogen worden.
Kapitaaldiensturen worden niet gefinancierd uit de programmamiddelen.